De ziua ta, La mulți ani!!

În noaptea aceasta, fiica mea, Anca, va împlini o cifră rotundă. Mi-amintesc că  era seara de Crăciun și în jurul orei unu noaptea a venit pe lume prima mea minune: o fetiță frumoasă foc, roz, fără nicio pată cu un păruț blonduț, micuță cam cât o franzelă. In dimineața de Crăciun a venit în vizită tatăl ei, un tânăr asistent universitar, frumos, înalt, îmbrăcat într-un palton negru foarte elegant, cu fular alb la gât. Afară ningea și și-a luat cu el umbrela, pe care o balansa înainte și înapoi ca un boier din vechime. A dat peste o moașă unguroaică, mare cât o casă și cu o gură și mai mare. El i-a spus la cine a venit în vizită. Toți mă cunoșteau la spital pentru că eram profesoară la liceul din localitate, Zalău. De cum l-a văzut, moașa l-a și luat în primire:

–  Jaj draga! Ki nyilt a pina mind egy bazsarozsa! (In traducere: Jaj, dragule, i s-a deschis păsărica precum un bujor).

El nu a reacționat în niciun fel pentru că nu știa o boabă ungurește. Toți care eram pe  coridorul spitalului am înțeles și râdeam de bietul om.

Peste câteva zile am adus fetița acasă la părinții mei. Imi amintesc cu câtă delicatețe se purta toată lumea cu ghemotocul de om, părea atât de fragilă! Tatăl meu a intrat în cameră la ea abia a doua zi, părea să-i fie teamă și s-o atingă. O privea doar prin geamul de sticlă al ușii.  Apoi s-a îndrăgostit nebunește de nepoțica lui. Se întocea de la serviciu, se lăsa parfumat de Anca și plecau amândoi la plimbare. Tatăl meu zicea mereu:

-Mirosim ca două cocote!

Păcat că bietul de el a plecat undeva departe, într-o altă lume, pe când Anca mea  avea doar doi ani.

Astăzi copilul meu drag este, la rândul ei, mamă, așa că știe ce înseamnă să-ți iubești copilul, să simți că trăiești doar pentru el,să te întristezi la fiecare lacrimă a lui și să fii în culmea fericirii la zâmbetul sau râsul lui.

Scumpa mea, te iubesc din toată inima și, indiferent dacă vârsta ta va începe cu 4, cu 5 sau cu 6,  eu tot te voi considera întotdeauna copilul meu.

Mă gândesc neîncetat la tine, mă preocupă grijile tale, necazurile atunci când le ai. Dar trăiesc și multe momente frumoase doar știindu-te fericită și împlinită.

La mulți ani, din toată inima mea!!!

 

 

Leave a Reply

