Cât p-aci să am unul

Aveam 38 de ani când mi s-a pronunțat divorțul. Eram încă tânără și, totuși, nu voiam să-mi găsesc un prieten, eram prea dezamăgită după cei 22 de ani petrecuți cu fostul soț. Șase ani înainte de a ne căsători și 16 ani de căsnicie.

Cea mai bună prietenă a mea, cu care locuiam în același bloc (mai locuim încă și mai suntem cele mai bune prietene, nu ne-am certat nici măcar o dată) , era directoare la o instituție bancară din oraș. Era singura mea prietnă cu care discutam toate problemele mele. Ea discuta rareori despre problemele ei. Dar atunci nu-mi dădeam seama și mă bucuram că mă ascultă cineva. Mă întreba mereu despre viața mea și mă îndemna să-mi găsesc pe cineva. Cum respingeam această idee, într-una din zile mi-a spus că a găsit soluția. Îmi atrăgea mereu atenția că eu nu realizez, dar lipsa unei activități sexuale va avea repercusiuni asupra mea. Și nu pozitive.

Pe vremea aceea mergeam la ea acasă în fiecare seară la ora 19. Soțul ei se purta grosolan și cu mine și cu ea, deși cred că glumea. De fiecare dată când îmi deschidea ușa spunea:

– Iar ai venit? Tu n-ai casă? N-ai copii? Vii așa, pe capul nostru? De fiecare dată soția lui îmi spunea să nu-l bag în seamă. Până la urmă m-am obișnuit și-i răspundeam de fiecare dată:

-Am casă, am copii, dar am luat o pauză! Obișnuiește-te cu asta! Nu reușeam asta de fiecare dată și deseori plângeam din cauza lui.

Eram așadar acasă la prietena mea, la ora mea de vizită. A sunat la ușă cineva. Era secretara ei, care locuia în blocul vecin. Venise și ea în vizită la aceeași oră cu mine. Discutăm de una de alta și secretara o întreabă:

– Ce să-ți aduc din Israel?

Prietena mea, cu o mină extrem de serioasă. Zice:

– Am auzit că acolo se găsesc de-alea artificiale pe toate gardurile. Le atârnă, așa, pe niște sforicele, unele ajung până la pământ, care-s mai lungi. Dar, Melania, te bate Dumnezeu dacă ridici mâna să iei vreuna, o iei la care ajungi fără să ridici mâna! Ai înțeles? Și vreau două: una pentru mine și una pentru Lena.

– Doamnă, bineînțeles, cum credeți că v-aș încălca cuvântul? Am înțeles.

Dar Melania nu s-a ținut de cuvânt.

Leave a Reply

