Am două drăguțe-n sat

Ascult cu mare plăcere cântece de muzică populară românească. Prefer folclorul autentic, nu cel în care abundă cuvinte de genul: valoarea mea, mașina mea, ciorbă de curcan, ia tigaia – na tigaia, l-am auzit pe Benone cântând despre colesterol. Am găsit un singur post care-mi satisface toate pretențiile în materie de muzică populară: folclor autentic de pe valea Someșului, transmisie non-stop.

Azi am ascultat  un cântec, în interpretarea domnului Ovidiu Purdea-Someș. Nu agreez în mod deosebit melodiile care încurajează adulterul, sau vorbesc despre bărbatul necredincios, care, pe lângă o iubită, își mai ia una. Exact despre asta era vorba în melodie: flăcăul avea două ”drăguțe” în sat, când una era supărată mergea la cealaltă. La început m-am gândit că melodia, prin versurile ei, încurajează un astfel de comportament, Dar, am avut, la sfârșit, satisfacția deplină: orice păcat de pe lumea asta se plătește pe lumea cealaltă. La ușa iadului, erau înșirați toți bărbații din satul flăcăului nostru. Iată morala întregii povești, morală care mi-a adus o adevărată satisfacție. Și eu am fost înșelată nu o dată și nici măcar cu o singuiră femeie.

Leave a Reply

