Cu bastonul prin… Cluj

În stația de autobuz de lângă blocul meu, de unde obișnuiesc să iau mașina spre oraș, s-au adăugat mai multe linii care duc pasagerii la Florești. Nu mă prea deranjează că este extrem de multă lume tot timpul în stație, nici faptul că niciodată nu găsești un loc liber pe cele 4-5 bănci care există în stație. Mă deranjează că, în marea lor majoritate, cei care stau jos sunt niște tineri, uneori obraznici, care nu s-ar ridica să-ți ofere locul nici în ruptul capului. Încerc să le găsesc scuze: poate au fost în tura de noapte, poate nu se simt bine, poate sunt bolnavi. Dar imediat ce-mi fac mustrări de conștiință că i-am judecat pe nedrept, câte unul din cei așezați scoate o înjurătură, râde zgomotos cu ceilalți și scuipă care de care mai vârtos, ca la un concurs. De obicei scuipă semințe, dar când li se termină e bun și scuipatul. Dar, lucrul care mă scoate din sărite și-mi pune nervii la încercare – deși nu sunt certăreață îmi vine să mă iau la harță cu aceste persoane – este faptul că dacă în stație sosește un autobuz, deși nu acela pe care-l așteptau, cei aflați pe trotuar nu se dau la o parte și îngreunează astfel urcarea în autobuz. Asta este valabil în orice stație aglomerată, nu numai la mine în cartier. Într-una din zile, mă aflam încă în perioada de recuperare după operația de genunchi, oprește în stație autobuzul pe care-l așteptam. In dreptul ușii deschise a autobuzului, exact pe unde voiam eu să urc, doi tineri se sărutau, strâns îmbrățișați. Din cauza lor nimeni nu putea urca în autobuz. Pasagerii s-au repezit spre celelalte uși, dar eu nu am vrut să renunț, sub nicio formă, să urc pe scara aceea. Nu uitați că purtam un baston care-mi ușura deplasarea și care s-a dovedit a-mi fi de mare folos spre a urca în autobuz. Am ridicat cu grijă bastonul și l-am strecurat ușor între corpurile celor doi sărutăcioși. Norocul meu este că nu s-au supărat, ci au început să râdă în hohote. Abia atunci s-au dat la o parte și m-au lăsat să urc.
Bun bastonul ăla! Mare păcat că am renunțat la el!

Leave a Reply

