La terasă, la Căpuș

Continuarea întâmplării cu vecinul care m-a dat jos din mașină, înainte de destinație:
Același vecin care m-a dat jos din mașină, a trecut într-o zi prin stația de pe Memorandumului, unde așteptam troleul să merg acasă în Mănăștur. Era la câtva timp după ce mă dăduse jos din autobuz, înainte de destinație. Oprește mașina în dreptul meu, se apleacă peste scaunul din dreapta, deschide ușa dinspre trotuar (unde stăteam eu) și fără să mă salute mă întreabă: Unde merge doamna? Or, era evident că dacă stau în acea stație mergeam spre Mănăștur. Ii spun cu nonșalanță, vroind să fac o glumă: La terasă, la Căpuș. El îmi spune: Urcați, stimată doamnă! Eu nu eram supărată că m-a dat jos la Agronomie în loc de bibliotecă și m-am urcat în mașină. Mergem spre Mănăștur. Eu, cu lecția învățată, tăceam. Văd că depășim intersecția spre blocul nostru. Ii spun liniștită: Ai uitat să faci stânga. El: N-am uitat. Si trecem de podul N cu direcția Oradea. Unde mergi? am întrebat eu. Răspunde: La terasă la Căpuș. Și nu oprește decât la terasă, unde eu am băut o bere iar el o cafea. Niciun protest, nici chiar amenințarea că dacă ne prinde nevastă-sa ne omoară nu l-a înduplecat. Sunt încă prietenă și cu el și cu nevasta lui.

Leave a Reply

