Demagnetizarea

Doamne, ce tare mã iubesc! Doar uneori, dar azi în mod special. Pentru a doua oarã mi-am dovedit mie însãmi ce intuiție bunã am. Despre ce este vorba? Dupã cum ştiți, am mare grijã de matuşa mea, Marta, de la Ciumãfaia. Printre altele, i-am cumpãrat un telefon mobil, pentru a putea ține legãtura cu ea, cã a trecut de 75 de ani.   Am fãcut un abonament de familie pentru Marta, Mara şi pentru mine. Astfel, pot comunica mai uşor cu cele douã ființe dragi mie, pentru cã avem peste 1000 minute. Dar, cam de pe la începutul anului nu mai puteam comunica cu Marta, de câte ori sunam primeam un mesaj ca abonatul nu poate fi contactat. M-am sfãtuit cu mai multe persoane şi am ajuns la concluzia cã s-a descãrcat bateria telefonului. Deci, se impunea inlocuirea ei cu una nouã. Dar au trecut câteva luni, fiecare membru al familiei neglijând sã se ocupe de problema telefonului Martei. La Paşte, când am fãcut vizita obişnuitã la Ciumãfaia, problema nu mai putea fi amânata. Aşa cã am hotãrât sã-i dãm matuşii Marta telefonul meu, identic cu al ei, eu sã primesc, la schimb, un telefon al Marei, cicã era vremea sã ma modernizez şi eu, sã trec la touch screen. Zis şi fãcut. Introducem cartela Martei în telefonul meu, care era şi este funcționabil, chiar într-o stare foarte bunã. O sunãm pe Marta, darm primin acelaşi rãspuns. Apoi, plecãm din Ciumãfaia fãrã  a fi rezolvat problema. Pãrea cã pe nimeni nu-l preocupã problema telefonului. Am fost puțin furioasã. Câteva zile la rând, de data asta ziua nu noaptea, am întors problema pe toate fețele. Si, într-un  sfârşit, ajung la concluzia, cã dacã am mutat cartela din telefonul Martei într-un telefon bun şi tot nu se putea vorbi, înseamnã cã nu telefonul este de vinã, ci cartela. Mã duc la firma de telefonie mobilã, le explic ce şi cum şi le şi spun concluzia cã de vinã ar trebui sã fie cartela. Cei de la firmã îmbrațiseazã imediat ideea mea şi-mi spun cã probabil s-a demagnetizat cartela. Sãrmana de ea, neavând semnal, fãcea eforturi mari pentru a-l capta şi de aceea a cedat mai devreme decât altele. Se mai întâmpla, nu? Aştept momentul ca cineva sa-mi aducã telefonul Martei pentru a înlocui cartela demagnetizatã. Dar, prilejul nu se iveşte. Apoi, într-o zi, îmi iese în cale o agenție  Vodafone şi nefiind nimeni înãuntru, mã hotãrãsc sã intru şi sã întreb dacã trebuie neapãrat sã restitui cartela demagnetizatã. Rãspunsul este: NU! O, ce uşurare! Pe loc primesc o cartelã nou. Vin acasã, o pun în telefonul meu cel vechi, sun şi vãd cã se poate vorbi. Dupa aceea, o sun pe Marta de pe telefonul meu cel nou şi constat cã nu mai primesc niciun mesaj. Ce am uitat sã vã spun este cã dacã încerca sã vorbeascã la telefon, totuşi se putea vorbi cam zece secunde, dupã carte telefonul se descãrca. De data asta, cu cartela cea nouã, totul era Ok. !

            Au trecut deja şase luni de când nu pot lua legãtura cu Marta decât prin intermediari. Imi ramâne de rezolvat o mare problemã: cum sã trimit cartela la Ciumãfaia. Aşa cã am dat un anunț pe Facebook în speranța cã cineva mã va ajuta.

            Incã o treabã rezolvatã datoritã intuiției.

Leave a Reply

