Bateriile buboase

   Imagine       

Mi-a aparut pe ecranul televizorului, ori de cate ori voiam sau sa vad ce este programat pe un anumit canal la ora respectiva sau sa schimb canalul, un dreptunghi, in interior era negru si un triunghi minuscul de culoare rosie. Dreptunghiul era urmat de un semn al exclamarii maricel. Am sunat la firma, le-am explicat cand apare dreptunghiul si ca nu ma lasa nici sa schimb canalele, dar degeaba, nimeni nu stia ce poate insemna. Am resetat televizorul, impreuna cu fata de la firma, ea s-a consultat cu un coleg, dar nici acela nu stia. Am scos si televizorul din priza. In final, mi-a programat o echipa care sa vina sa vada ce si cum. Dar asta abia peste 3 zile.

Dar, IN INTELEPCIUNEA MEA, de care ma tot mir, la un moment dat, mi-a cazut fisa: daca este semnul ca bateria este descarcata? Sun din nou la firma, le explic banuiala mea, dar nu pot demonstra ca am dreptate intrucat nu am baterii de rezerva. Se spune ca noaptea este un sfetnic bun si asta este adevarat. Din cauza gandurilor si framantarilor in legatura cu dreptunghiul acela, nu am putut dormi. Pe la 3 dimineata imi vine un gand. Sa iau telecomanda de la cel de-al doilea televizor si sa vad daca ma lasa macar sa schimb canalele. O! Sar din pat, iau telecomanda si incep sa butonez. La inceput nu prea ma asculta, poate ca inca nu se cunostea cu televizorul cel nou. Dar, in sfarsit, televizorul asculta de telecomanda! Si simbolul acela misterios, de care cei de la firma habar nu au ce inseamna, DISPARE!! Iau vechea telecomanda, incep sa butonez, semnul apare din nou. Schimb bateriile bune in telecomanda sa vad daca functioneaza si da, functioneaza. Vechile baterii erau jalnice, ca vai de lume, incepusera sa faca bube.

Astept dimineata, adorm abia pe la patru si la ora 8 nu mai pot dormi. Ma gandeam ca trebuie sa le spun celor de la cablu ce inseamna un dreptunghi intunecat cu o urma de rosu in el, intr-un colt, iar langa dreptunghi un mare semn de exclamare. Sun la cablu, domnule, si, culmea, cand le spun ca eu cred ca dreptunghiul este simbolul bateriei descarcate, ei (de fapt el) zic ca da, POATE fi un semn ca ma lasa bateria. Imi zice ca mai bine nu anuleaza programarea echipei, ca sa dau eu un telefon dupa ce cumpar baterii noi. Ii explic ca le-am inlocuit cu unele mai putin uzate, dar el insista sa cumpar unele noi si abia dupa aia sa-i sun sa le spun cum reactioneaza telecomanda. Inchid, ma gandesc si gasesc ca nu are nicio logica sa vina o echipa la mine acasa, sa constate ce? Ca acum merge telecomanda? Sun din nou la firma, explic unei dudui, dragute si serviabile, care imediat spune ca da, semnul ar putea fi de la descarcarea bateriei. Imi sustin ideea si, in final, mi-a anulat programarea, desi cred ca trebuia sa ii las sa vada cu ochii lor semnul acela.

A, sa nu uit, stiti cat de complicat este sa suni la o firma de cablu! Stiti cat de mult dureaza! Daca suni de pe un mobil te costa o avere. Inainte sa ajungi la un operator, te intreaba si numarul de la sutien si cati amanti ai avut. Cand in sfarsit ar trebui sa ti se faca legatura, te anunta ca aceasta convorbire se inregistreaza si ca, momentan, toti operatorii sunt ocupati. Iar apoi incepe o asteptare mai lunga sau mai scurta, dupa cum ti-e norocul. Si stai si asculti muzica, de pana la urma uiti de ce si unde ai sunat. Dar eu am si telefonie fixa de la cablu si noroc ca acele telefoane sunt gratuite.

            Nu stiu de ce am scris asta, ca sa demonstrez ca aia de la cablu habar nu aveau de semn, sau sa demonstrez ca am avut o buna intuitie.

            

Leave a Reply

