Interlocutorul

In emisiunea din 29 decembrie 2013, Radu Banciu a abordat o problemã care mã preocupã şi pe mine de foarte multã vreme. Cum se face cã întotdeauna interlocutorul tãu poate sã-ți reorganizeze viața mult mai bine decât o faci tu.

Eu sunt o persoana extrem de sociabilã şi îmi exteriorizez sentimentele, gândurile. Nu prea pot pãstra nici secrete, doar dacã fac eforturi serioase în acest sens. Mã împrietenesc uşor cu oamenii şi dupã câteva minute discutãm de parcã am fi prieteni vechi. Numai cã nu întotdeauna discuțiile cu alte persoane îmi sunt beneficice. In special cele care-mi vorbesc despre necazurile lor. Aproape toți procedeazã la fel. Ii asculți pentru cã este uman şi politicos. Dar te încarcã cu o energie negativã, te face sã reflectezi mult asupra acelor necazuri şi nu mai am energia necesarã sã mã încarc cu necazurile altora. Nu cã eu aş avea necazuri mari sau cã nu aş avea uneori. Dar nu poți trece nepãsãtor pe lânga ele, te implici emoțional. Si nu mai vreau sã fac asta.

Urmeazã apoi persoanele care dau sfaturi şi nu concep ideea cã sfatul lor nu este întotdeauna cel agreat de tine: O, nu e bine cum faci! Trebuie sã…. Şi urmeazã sfaturile legate de rețete de mâncare, de cure de slãbire, de leacuri bãbeşti şi câte şi mai câte. Mã agasau astfel de insistențe şi cheltuiam multã energie sã argumentez pãrerea mea, dar nici nu puteam sã ignor total discuția. De cele mai multe ori interlocutorul insistã pânã cedezi. Si asta mã secãtuieşte de energie.

Se spune cã odatã cu vârsta vine şi înțelepciunea. In cazul meu este adevãrat. Am avut o revelație: interlocutorul nu trebuie contrazis, trebuie sã-i accepți sfaturile încã de la început, sã-i faci chiar promisiuni cã le vei urma. Uite-aşa scapi de veşnicele: Nu, nu e bine! Nu aşa, îți spun  eu cum! Am o metodã imbatabilã, stai sã vezi! etc. etc.

De o vreme încoace fac tuturor promisiuni cã voi încerca rețete, cure de slabire mai bune decât a mea (deşi s-ar spune ca sunt expertã deveme ce am slabit 40 kg şi mai bine de un an mã mențin), leacuri naturiste, chiar notez adrese de medici nemapomeniți, chiar dacã îi consultasem deja etc. etc. Oare sã fie vorba de un sistem de autoapãrare sau de altceva. Uneori mã sperie atitudinea asta a mea.

Leave a Reply

