Curata tu cartofii

Demult nu am mai ras atat:<br />
#B<br />
"Eram in intarziere cu cina, asa ca l-am rugat pe sotul meu sa curete jumatate din cartofii de pe masa si sa-i puna la fiert. Uitati ce am gasit cand m-am intors in bucatarie" poveste adevarata

Tatal meu a avut in total 18 frati, din care au supravietuit doar 11. Era o familie numeroasa, dar dupa ce toti cei 11 frati s-au casatorit au inceput sa apara copiii. Doi dintre frati au avut cate un copil, printre care si eu. Ceilalti s-au inmultit mult, poate prea mult. Nu am numarat cati verisori primari am, dar stiu ca erau in jur de 35. Nici in ziua de azi nu-i cunosc pe toti dupa nume. Copiii erau de toate felurile: mai frumosi, mai urati, mai destepti si mai … Una dintre verisoarele mele era considerata un picut retardata, cum ar veni proasta familiei. Nu era chiar asa, dar totusi era mai inceata, nu prea aratoasa, prindea greu si uita repede.

In sfarsit a gasit si ea un baiat cu care s-a casatorit. Sarmanul, nici el nu era mai breaz, din niciun punct de vedere. Ba, in plus, avea si un picior mai scurt decat celalalt. Dar ei doi se intelegeau destul de bine, desi eu cred ca se tolerau unul pe altul.

El avea o  garsoniera si si-a adus sotia sa locuiasca la oras. Avea si serviciu, dar ea, abia venita de la tara, inca nu gasise de lucru. Biata fata avea doar 7 clase si nu si-a gasit niciodata un loc de munca. Asa ca statea toata ziua acasa, facand ceea ce stia mai bine: curatenie. Cu gatitul statea mai prost.  Dar cata curatenie sa faci intr-o garsoniera? El venea spre seara de la serviciu si, in lipsa lui, ea se plictisea toata ziua singura in garsoniera, fara radio, fara televizor. De citit nici nu se punea problema. In mare parte, el gatea, ea doar il asista, invatand, totusi, cateva retete.

Intr-una din zile, biata fata s-a apucat sa faca o ciorba. A inceput cu curatatul  cartofilor, dar curand si-a amintit ca nu mai avea si alte ingrediente cu care sa faca mancarea. Dupa ce a curatat cativa cartofi, vreo doi, a luat o foaie de hartie si un creion si i-a scris sotului ei urmatorul bilet.

– Dragul meu, eu am plecat in oras. Termina tu ciorba!

Era sau nu era handicapata? Eu nu am fost asa inteleapta niciodata .

Dar biletul acela a pus capacul peste casnicia lor. Amandoi se saturasera. De el nu  mai stiu absolut nimic, nici n-am apucat sa-l cunosc, dar ea s-a intors in satul natal si este si azi necasatorita si fara serviciu.

Leave a Reply

