Aparentele insala sauTroleibuzul regal

Ajunge un mic semn si, imediat, imi amintesc tot feluri de intamplari nostime, pe care le-am trait. Aducerile aminte imi fac placere si le savurez de fiecare data.Asa se nasc povestile mele.  Acum am sa va relatez o poveste scurta, dar care se va dovedi o demonstratie ca de multe ori te poti insela asupra unui lucru, doar la prima privire. Pe vremea cand s-a intampla asta, stiti deja ca circulam mult cu troleibuzul. Era o zi frumoasa, nu era chiar foarte cald, asa ca asteptarea unui troleibuz care sa nu fie prea aglomerat nu era chiar neplacuta, desi trebuia sa stai in picioare. Acum  s-au pus niste banci pentru bietii calatori obositi, batrani sau bolnavi. Intr-o astfel de zi am plecat de la serviciu, pe la ora trei, fara sa ma grabesc, impreuna cu o buna prietena: Beatrice D. Si ea locuia si locuieste inca in apropiere de blocul meu. Asa ca de foarte multe ori ne intorceam impreuna fie cu autobuzul, fie venea sotul ei s-o ia cu masina si ma duceau si pe mine. In ziua aceea se anuntase la televizor, pe toate posturile, ca urma sa soseasca in Romania, pentru prima oara dupa 45 de ani, regele Mihai. Era in jurul sarbatorii Pastelui, in 1992, parca. Tocmai discutam acest aspect cu prietena mea iar eu mi-am amintit cum atunci cand fusesem in Elvetia impreuna cu Corala Universitarilor Clujeni, inainte cu doar trei zile de Craciun, am fost la resedinta regelui Mihai de la Versoix si i-am cantat colinde romanesti. Ne-a servit cu sampanie si niste fursecuri. Mi s-a parut un moment emotionant atat pentru noi cat si pentru rege si regina. Nu-mi amintesc sa fi participat si alti membri ai familiei regale. Tocmai ii povestea asta colegei mele, cand am ajuns in statie. Acolo, fiind inainte de sarbatori, era destul de multa lume, asa ca am decis sa mai asteptam putin, poate vine un  troleu mai putin aglomerat. Nu dupa mult timp, apare, maiestuos, un troleu cu toate geamurile acoperite cu cate o coroana regala, mare cat un geam, pe un fond verde. Nu prea existau inca reclame pe geamurile autobuzelor.  Parea atat de festiv troleul  acela, incat  lumea nu prea indraznea sa  urce. Asa ca, gandeam noi logic, daca el a oprit in statie si a deschis usile  inseamna ca puteam urca in el. Asa ca am indraznit, nu fara emotii, si ne-am urcat in troleu. Interesant era faptul ca desi nu era prima statie pe 30 Decembrie (asa se numea atunci), totusi el a venit gol pana in centru. Asa ca ne-am ales doua locuri si ne-am asezat. Ne-am mirat ca, desi pe tot geamul era lipita coroana aceea, puteai sa vezi afara. Astazi nu mai mira pe nimeni asta. Dar, noi veneam din comunism si nu stiam multe lucruri. Impreuna cu Bea am dezbatut problema pe toate fetele: de ce era gol si, mai ales, de ce avea acea coroana regala. Drumul dura aproape o jumatate de ora, asa ca aveam timp din belsug. Ultima concluzie la care am ajuns era ca troleul acela fusese special pregatit pentru prima vizita a regelui Mihai in Roamnia, dupa 45 de ani de absenta. Si, mai in gluma, mai in serios, am numit acel troleu, TROLEIBUZUL REGAL. 

Abia peste catva timp ne-am dat seama ca acea coroana sau blazon, nu stiu cum sa-l numesc, era o reclama la cafeaua Kronung.

Da, cu toata confuzia nostra, am calatorit o data-n viata cu un troleu regal. Voi?

Leave a Reply

