Cine circula mult, aduna multe povesti

Toata viata mea de dupa divort am circulat cu autobuzul sau troleibuzul. Tocmai de aceea, daca esti atent, poti sesiza si partea comica a lucrurilor. Poate va intrebati de ce mi se intampla numai mie asemenea lucruri, dar, de fapt, si voua vi se intampla, dar nu le dati importanta, deci nu le memorati. Mai am sa va povestesc o intamplare cu controlorii de pe autobuze. La vremea cand se intampla asta,   erau si femei controlori. Toti erau politicosi si elegant imbracati, cu niste sacouri de culoare bleumarin. Aveam si eu unul exact la fel in garderoba mea. Era bleumarin, la doua randuri de nasturi, aurii. Eram tare mandra de el si consideram absolut obligatoriu ca o femeie sa aiba un sacou bleumarin (neaparat cu fusta rosie), altul alb si un costum de casa (se citeste cu diacritic pe s). Am si eu bazdacurile mele. Eram intr-un troleibuz, cu toate locurile ocupate si putina lume in picioare. Am gasit un loc, pe partea dinspre culoar si m-am asezat. Intre doua statii, troleibuzul a oprit si s-au urcat mai multi controlori si, ce credeti?, toti erau imbracati cu sacouri bleumarin, exact ca al meu. Fiindca-mi place sa-i enervez, asta nu-mi pot explica de ce, n-am schitat niciun gest pentru a-mi cauta biletul, sa-l arat controlorului. Stateam, cica uitandu-ma pe geam, prefacandu-ma ca nu-i vad si asteptand sa-mi ceara biletul sau abonamentul. Din spate, simt ca ma bate o mana pe spate si o voce de barbat, imbracat la fel ca mine, zice: Salut, colega! Ma mai bate o data pe spate si merge la alt calator.

     Oare de ce nu l-a dus mintea ca un controlor nu avea ce sa caute pe un scaun?

Leave a Reply

